/ Doutoramentos

Acreditação: Código DGES | 5967
Propina Anual: 2000 €

Apresentação

O Programa de Doutoramento em Sociologia do Estado, do Direito e da Justiça tem os seguintes objetivos gerais:

1. oferecer aos/às estudantes um currículo inovador em matéria de sociologia do estado, do direito e da justiça, que permita analisar o direito e as suas racionalidades como facto social;

2. desenvolver excelência académica interdisciplinar no domínio da sociologia do estado, do direito e da justiça;

3. promover o uso de metodologias inovadoras de investigação
e um conhecimento crítico que contribua para o desenvolvimento e a democratização das sociedades.

Testemunhos

Bruno Aguiar Santos

The Sociology of the State, Law and Justice program at the University of Coimbra is a fantastic program for students wanting to learn more about the structures and functions of the state and beyond. The classes are taught by knowledgeable professors who have a deep understanding of their field of expertise. The program also offers a wide range of courses so students can explore different aspects of the topic. Overall, I have been very pleased with my experience in the program and would highly recommend it to anyone considering a PhD in sociology.

Gaetano Marco Latronico

The PhD Programme in Sociology of the State, Law and Justice at CES and FEUC is the best suitable for those who wish to get a deep critical knowledge about key legal, political, economic and social issues concerning interdisciplinary topics like Modernity, Eurocentrism, Race, Gender and Colonialism.

Gabriela Jardon