/ Produções

Comunicações em Encontros Científicos Internacionais 2022

1. Adewumi, O. L., Oosterbeek, L., Ferreira, M. Q., Vallverdú, J. P. & Almeida, N. J. (2022). Contributions of Micromorphology to the Understanding of Archaeological Records: Anta 1 De Vale Da Laje (Tomar, Portugal) as a Case Study. In Multi-proxy Microarchaeological Approaches: State of the Art, New Advances, Limitations and Future Perspectives. European Association of Archaeologists, EAA conference, 31 August-3 September 2022, Budapest, Hungry, ISBN: 978-80-88441-02-1, PP. 199.

2. Adewumi, O., Oosterbeek, L., Vallverdú i Poch, J., Quinta-Ferreira, M., Rosina, P., Pereira, T., and Garcês, S.: Micromorphological Insight into the Cave Sediments of Cadaval Cave, Tomar, Portugal., 10th International Conference on Geomorphology, Coimbra, Portugal, 12–16 Sep 2022, ICG2022-262,

3. Canales, M. L. & Henriques, M. H. (2022) – “Nuevas contribuciones al conocimiento paleoambiental en el estratotipo del Bajociense (Jurásico Medio, Cuenca Lusitánica, Portugal) basadas en foraminíferos”, In: Blanco, F., Blanco-Moreno, C., Buscalioni, A. D., de la Cita, L., Llandres, M., Martín-Abad, H., Marugán-Lobón, J., Monleón, M. A., Navalón, G., Nebreda, S. M., Prieto, I., San Román, C. (Eds.). Libro de resúmenes de las XXXVII Jornadas SEP y V Congreso Ibérico de Paleontología, Palaeontological publications, 2, p. 45 (ISBN 13: 978-84-09-44478-6).

4. Carvalho, I. S., Andrade, J. A. F. G., Freitas, F. I. & Henriques, M. H. (2022) - “A importância da mineração para o patrimônio fossilífero: estudo de caso do Araripe Global UNESCO Geopark”, VI Simpósio Brasileiro de Patrimônio Geológico, São Paulo (Brasil), 2 p. (Carvalho, I. S., Andrade, J. A. F. G., Freitas, F. I. & Henriques, M. H. (2022) - “A importância da mineração para o patrimônio fossilífero: estudo de caso do Araripe Global UNESCO Geopark”, VI Simpósio Brasileiro de Patrimônio Geológico, São Paulo (Brasil), 2 p. (https://youtu.be/Wvlw2bxuTAE; de 0:47min. até 1:03 min.).; de 0:47min. até 1:03 min.).

5. Carvalho, I. S.; Cunha, Pedro Proença; Figueiredo, S. D. (2022) - Sobre as pegadas de dinossauros carnívoros do Jurássico Superior no Cabo Mondego (Figueira da Foz) e a sua contextualização cronológica e paleontológica. Rua Larga, Revista da Reitoria da Universidade de Coimbra, nº 56, pp. 62-69, ISSN: 1645−765x.

6. Henriques, M. H. & Carvalho, I. S. (2022) – “Culturally differentiated paths towards the conservation of the paleontological heritage at Araripe (NE Brazil) and Arouca (N Portugal) UNESCO Global Geoparks”, In: Blanco, F., Blanco-Moreno, C., Buscalioni, A. D., de la Cita, L., Llandres, M., Martín-Abad, H., Marugán-Lobón, J., Monleón, M. A., Navalón, G., Nebreda, S. M., Prieto, I., San Román, C. (Eds.). Libro de resúmenes de las XXXVII Jornadas SEP y V Congreso Ibérico de Paleontología, Palaeontological publications, 2, p. 96.

7. João, P., Henriques, M. H. & Rodrigues, A. V. (2022) - “Objetivos de Desenvolvimento Sustentável e Solos no Sistema Educativo Português: dificuldades, desafios e propostas”, In: Oosterbeek, L. & Gomes, H. (Eds.), “Ciências da Sustentabilidade em Língua Portuguesa... Por mares nunca dantes navegados”, Livro de Resumos do XXIII Encontro de Estudos Ambientais dos Países de Língua Portuguesa, Tomar, Area domeniu, vol. 15, Instituto Terra e Memória, Mação, pp. 202-207 [ISSN: 1645-6947; ISBN: 978-989-53070-6-7].

8. Marques, R. M., Henriques, M. H. & Garcia, G. G. (2022). The paleontological heritage of Praia do Salgado section (Kimmeridgian, Lusitanian Basin). In: Sanguino, F., Ozkaya de Juanas, S., Romero, S., Simarro, Á. & García-Zamora, E. (Eds.), “20 años de encuentros. Libro de resúmenes del XX Encuentro de Jóvenes Investigadores en Paleontología en Cañaveral de León, Huelva”, Cañaveral de León, pp. 64-65.

9. Neto, K. & Henriques, M. H. (2022) – “À descoberta da geodiversidade de São Tomé”, In: Oosterbeek, L. & Gomes, H. (Eds.), “Ciências da Sustentabilidade em Língua Portuguesa... Por mares nunca dantes navegados”, Livro de Resumos do XXIII Encontro de Estudos Ambientais dos Países de Língua Portuguesa, Tomar, Area domeniu, vol. 15, Instituto Terra e Memória, Mação, pp. 299-304 [ISSN: 1645-6947; ISBN: 978-989-53070-6-7].

10. Nunes, A. R. F. & Pereira, S. (2022). Ostracods from the Galhano Member (Berounian, Upper Ordovician) of the Buçaco Syncline, Portugal. In: Sanguino, F., Ozkaya de Juanas, S., Romero, S., Simarro, Á. & García-Zamora, E. (Eds.), “20 años de encuentros. Libro de resúmenes del XX Encuentro de Jóvenes Investigadores en Paleontología en Cañaveral de León, Huelva”, Cañaveral de León, pp. 38-39.

11. Nunes, A. R. F., Henriques, M. H., Dias, J. M. & Janeiro, R. D. (2022) - “Raising awareness about geoheritage at risk in Portugal: The GeoXplora case-study”, In: Blanco, F., Blanco-Moreno, C., Buscalioni, A. D., de la Cita, L., Llandres, M., Martín-Abad, H., Marugán-Lobón, J., Monleón, M. A., Navalón, G., Nebreda, S. M., Prieto, I., San Román, C. (Eds.). Libro de resúmenes de las XXXVII Jornadas SEP y V Congreso Ibérico de Paleontología, Palaeontological publications, 2, p. 129 (ISBN 13: 978-84-09-44478-6).

12. Pereira, J., Pereira, A.J.S.C., Gil, A., Mantas, V.M. (2022). Lithology Mapping with Satellite, Fieldwork-based Spectral data, and Machine Learning: the case study of Beiras Group (Central Portugal). EGU General Assembly 2022, Vienna, Austria, 23-27 May 2022, EGU22-4678

13. Silva, J. M., Mouraz, C., Ferreira, T. M.,Catarino, L. & Almeida, V. (2022). Influence of Regional Geological Characteristics on Portuguese Vernacular Construction: Case Studies. Rehabend Abstracts of the congress (13 Setembro 2022 Granada, Espanha) p. 194.

14. Rosado-González, E.M., Lourenço, J.M., Custódio, S.C., Vaz, N.M., Henriques, M.H. & Sá, A.A. (2022). The use of mobile applications and online gis platforms for heritage identification in the Atlantic Geopark Project (Portugal). 16ª Conferência Europeia de Geoparques. Itália.